pipa en recife - Reisverslag uit Recife, Brazilië van rob en chantal wagemakers - toonen - WaarBenJij.nu pipa en recife - Reisverslag uit Recife, Brazilië van rob en chantal wagemakers - toonen - WaarBenJij.nu

pipa en recife

Door: robenchan

Blijf op de hoogte en volg rob en chantal

29 Januari 2012 | Brazilië, Recife

Hola,

Hier weer een verhaaltje vanuit een internetcafe in recife.

In Pipa aangekomen keken we onze ogen uit. Wat is dat een leuk,klein,hippie dorpje. Er is een hoofdweggetje met wat zijstraatjes. Er rijden alleen kleine locale busjes door het dorpje. Wij waren bij het busstation (een stuk grond met zand) uitgestapt voor het dorpje dus moesten een klein stukje lopen om bij ons hostel te komen. De straten zijn beklinkert in verschillende kleuren net als de huisjes. Links kijk je tussen de huisjes door naar het strand en rechts lopen smalle straatjes omhoog. Het dorpje is erg artistiek met vrolijke kleuren. Het hostel zelf was ook een paradijs. We hadden ditmaal een private kamer met eigen badkamer en hangmat...

Savonds maar gelijk een caipirihna gepakt. Grote fles met 51 erop (eindelijk is duidelijk geworden welk drankje er op het feestje geprobeerd werd te maken;). Hier smaakt het alleen toch beter;), maar zon avond als toen hebben we hier nog niet gehad;)) De fles kost hier maar 5 real en is overigens ook het goedkoopste drankje hier;) rum, vodka en bier wordt hier ook veel gedronken. Wijn zelf is al veel duurder dan in NL en andere sterke drank is al helemaal duur. Wij houden ons dus mooi aan de caipirinha. Dit is een soort rum met limoen, ijs, suiker. Je kan dit drankje met verschillende vruchten maken dus ideaal. We hebben ook acai uitgeprobeerd en inderdaad dit fruitdrankje is verslavend (Thanks voor de tip!).

Na een heerlijke nacht zijn we naar een baai geweest waar schijnbaar dolfijnen komen. Eerst zien dan geloven dus wij daarheen. De stranden zijn hier erg mooi. Wit strand, blauw water en rode rotsen. Eenmaal aangekomen op een rustige baai (wat wij fijn vinden zonder een zooi touristen om je heen) zagen we al meteen dolfijnen. Wij het water in en hebben wel 2 uur rond getrappeld. Er waren veel dolfijnen die eerst een vin lieten zien, daarna hun hoofd en vervolgens sprongen en op de de golven meezwommen. Ze kwamen binnen tien meter om ons heen echt zo ongelovelijk, dit maken we nooit meer mee. De rest van de middag op een ander strandje gelegen en ditmaal onder een parasol dus niet verbrand. Jaja we leren het uieindelijk wel.

Savonds zijn we wezen eten in een strandtentje. De menukaarten zijn hier Portugees dus op de gok wat besteld. En jawel hoor we kregen ribjes, dus waren helemaal blij. Na wat coctailtjes voldaan ons bedje in. De volgende dag stonden we om 9.00 uur bij het busstation te wachten op een bus die ons naar een dorpje zou brengen waar we de bus konden pakken naar Recife. Maaaar geen bus te bekennen. Onze rugzakken maar afgedaan en in de schaduw zitten wachten. Nog geen half uur later (best op tijd voor de Braziliaanse begrippen) wij in een klein taxibusje. Waar in NL 8 mensen in mogen zitten, zaten wij uiteindelijk met 25 mensen in. Na een uur over zandweggetjes gereden te hebben kwamen we bij het dorpje aan. Hier kregen we te horen dat we 2 uur moesten wachten, dit werd uiteindelijk bijna 3 uur. Maar goed we hoefde niks dus tot nu toe vinden we het allemaal nog prima.
3.5uur later kwamen we in Recife aan. Het duurde wel 2 uur voordat we de stad ook in konden want er was file. Recife is echt een miljoenenstad met 1.4 miljoen inwoners.

We kwamen aan op het busstation waar we de metro gepakt hebben en uiteindelijk weer een bus. En ja hoor, 12 uur later kwamen we op ons eigen krachten aan bij het hostel. Het hostel is een bovenverdieping. Leuk dat alle hostels zo verschillend zijn met hun eigen charmes. We slapen nu weer op een slaapzaal maar het snurken valt nu gelukkig mee. Dit keer hebben we ook Nederlanders ontmoet. Zelfs een stel uit Asten die mensen uit Nistelrode kenden, wat is de wereld toch klein. Het blijkt wel dat vooral Europeanen naar Zuid-Amerika gaan om te backpacken.

Onze eerste dag in Recife hebben we goed benut. We hebben de hele dag de stad rond gelopen om alle bezienswaardigheden te zien. Recife heeft een mooi centrum maar ook deze stad is oud. We voelden ons hier wel veilig wat zeker wel fijn is naar ons ervaringen in Fortaleza. We hebben geluncht tussen de Brazilianen. We zijn een steegje ingewandeld buiten de toeristische route om. De mensen zijn erg vriendelijk en toegankelijk, daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren.

Gisteravond wilde we op stap gaan. Helaas geen succes. We hadden een route waar de uitgaansgelegenheid zou zijn van onze buurt. Na 2 uur lopen hadden we welgeteld een hoerentent en een discotheek gezien. Helaas mochten we op onze slippers de discotheek niet in. Eenmaal in het hostel bleek dat wij niet de enige waren die het niet konden vinden dus een schrale troost.

We gaan vandaag of morgen naar Olinda en naar het strand. Er zwemmen hier haaien dus echt zwemmen gaan we in elk geval niet doen. Morgenavond pakken we waarschijnlijk de nachtbus naar Salvador. De rit duurt 13 uur maar moet lukken.

Leuk dat jullie ons volgen.. Hoe is het in Nederland?

Veel liefs,
de vakantiegangers.

• 29 Januari 2012 - 17:53

Flight Leader:

Hai vriendjes,

Mooie verhalen weer hoor. Wat ben ik toch benieuwd hoe het er allemaal uitziet. En hoe het leven daar is.

Stuur maar een keer wat foto's door. En een paar caipirinha's ;)

• 29 Januari 2012 - 18:07

Marianne:

Estimado reizigers,
    Heb net jullie mail gelezen en beantwoord, het is iedere keer genieten van jullie verhalen en foto's, jullie zien er goed uit. Heeft Rob zijn haren nu al op een staartje?????
    Blijf zo jullie ervaringen met ons delen, we kijken er naar uit.
    Liefs papa en mama

• 29 Januari 2012 - 18:11

Emma:

Cooool om te lezen!!!!! Geniet ervan en ik ben stiekem wel een beetje jalours!!!! X

• 29 Januari 2012 - 19:36

Marijke & Geert:

Wat een avontuur!!!
    Alles mag niks moet dat is al heerlijk, alleen op de centjes letten!

Wij vinden het super leuk jullie te volgen!

Have Fun.

Groetjes Tante Marijke & Ome Geert.

• 29 Januari 2012 - 20:31

Sjak En Henny:

Hallo Chantal en Rob, wat een mooie verhalen en jullie beschrijven het geweldig. vind het fascinerend jullie op deze manier te kunnen volgen. Tot de vlgd. keer. Liefs van je peettante en peetoom en Minoes. Xx

• 29 Januari 2012 - 22:11

Kim:

heee inmiddels geen rode kreeft en what the fuck nu al bruine robbedoes =)

Wat een leuke verhalen weer ! oeeeh, het klinkt echt fantastisch! keep on writing! kunne wij ook meegenieten!

by the way, hier gaat het volgende week vriezen, gokken op een elfstedentocht ;)

xxx

• 29 Januari 2012 - 22:42

Jaimy:

Wat een mooi verhaal voor het slapen gaan.. Doet me goed om jullie leuke belevenissen te lezen!! En niet gaan zwemmen bij die haaien hoor, dolfijnen zijn een stuk liever ;)

xx Jaimy

• 30 Januari 2012 - 10:53

Loes:

Kunnen jullie misschien een paar warme zonnestralen inpakken in een doosje en opsturen naar mij....ik zie namelijk aan jullie kleurtje dat jullie wel wat over hebben.

Pas op dat je na een paar cocktails geen haai staat te knuffelen omdat je denkt dat het een dolfijn is...

Succes met de busreis. Hoop dat jullie een beetje fatsoenlijk kunnen zitten en dat er niet een paar kippen en geiten zijn die je gezelschap houden.

X loes

• 30 Januari 2012 - 10:53

Sandy En Mark:

Haa Vakantiegangers!!

Echt leuk om jullie avonturen te volgen!! De foto's zijn ook geweldig! Kan wel begrijpen dat jullie jezelf vermaken! Heel mooi en relaxt allemaal!

Hier gaat alles goed! Mark en ik zijn ondertussen verhuisd naar Leende. Even wennen allemaal maar dat komt goed. Kleine 2 weken en dan zijn wij aan de beurt, dankzij jullie kan ik nu echt niet meer wachten haha!

Nou geniet ervan beiden! En tot het volgende avontuur!

Liefs Sandy en Mark xxx

• 30 Januari 2012 - 14:48

Annemiek En Mathijs:

Ohhh wat klinkt dat goed zeg!!
    Die drankjes klinken ook goed, kun je niet een fles deze kant op sturen voor onze housewarming straks ;)
    Schatties geniet ervan!! xxx

• 30 Januari 2012 - 17:15

Tante Sjaan:

Ik wens jullie samen een hele mooie reis!

• 30 Januari 2012 - 18:32

Marjanne & David :

Goede verhalen om jaloers op te worden!! Have fun!!

• 30 Januari 2012 - 20:47

Inez:

Wooww, dat verhaal over de dolfijnen is echt super! En de foto's maken jullie verslag compleet. Rob, ga je echt voor een staartje? Ik adviseer eerder vlechtjes ;)
    En Chan, wat een geluk. Nu al ribjes op, klinkt goed!

Leuk om van jullie te horen en een beetje te zien..Wij zitten hier bij te komen van het klunen gister pfoeee!

X

• 31 Januari 2012 - 13:29

Maria :

Hey vakantie-gangers!

Succes met de bus naar Salvador!
    13uur! poeh, poeh..........!!
    Maar zoals jullie zelf al zeggen; jullie hoeven niets te doen, alleen maar van alles wat je ziet en meemaakt te genieten.
    Echt geweldig; het mooie verhaal en de prachtige foto's.
    Wat flauw zeg dat je niet met je slippertjes de disco in mag, volgende keer dus degelijke schoentjes aan?! ha,ha, Maar niet te zat hè met al die heerlijke drankjes daar?!
    Hier gaat het flink vriezen, er ligt zelfs nog wat sneeuw in de tuin. Ben maar blij dat jullie daar lekker in de zon kunnen.
    Veel reisplezier! Doei,doei

Groetjes uit het mooie Leibeek!

• 31 Januari 2012 - 17:54

Hanny Leo:

He Chantal jullie weten wel mooie eetentjes en drankjes te vinden
    maar hoe zit het met eem kapper
    hebben ze die daar niet anders breng
    straks een aap mee naar huis in plaats van rob
    wel mooi daar hier erg koud geniet ervan wij kijken hier wel mee
    gr hanny en je vader

• 31 Januari 2012 - 20:33

Anouk:

Wat een super leuk verhaal weer! Dolfijnen zijn zooo leuk!! Zo te lezen vermaken jullie je prima en genieten jullie vollop! Geniet ervan en pak nog maar wat alcoholische versnaperingen:)!

xxx

• 03 Februari 2012 - 15:13

Ans En Ad :

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven. We zouden bijna aloers worden.
    Wij zitten met 5 cm sneeuw.
    Dus geniet maar van zon, zee en strand. En,, van elkaar.
    XXX

• 03 Februari 2012 - 19:14

Inezzzz:

't is weeeeekend! En niet zomaar weekend, het is een heel wit weekend. Oh, zo romantisch! ;)

(Tycho fluistert: 'Inez, bij hun is het altijd weekend', hahaaaa ojaaa! Whoops!)

Wacht rustig, op de ban,onder een dekentje, met warme chocomel met slagroom, én koekjes op jullie volgende loveeeestory!
    X

• 04 Februari 2012 - 13:53