Guatemala, Cay Calker en de kust van Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van rob en chantal wagemakers - toonen - WaarBenJij.nu Guatemala, Cay Calker en de kust van Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van rob en chantal wagemakers - toonen - WaarBenJij.nu

Guatemala, Cay Calker en de kust van Mexico

Door: robenchan

Blijf op de hoogte en volg rob en chantal

14 Juli 2012 | Mexico, Mérida

Dag vakantiegangers,

Ook voor de meeste van jullie is de tijd nu aangebroken, heerlijk. We horen namelijk dat het weer in NL niet zo goed is dus we gaan over 1.5 week gewoon veel zon meenemen.

Het heeft even geduurd voordat er weer een verslag kwam maar ook wij hadden twee weken vakantie..
Nu horen we iedereen al zeggen, hoezo nou pas vakantie maaar reizen is echt niet alleen vakantie al mogen wij natuurlijk zeker niet klagen.
Onder vakantie zien wij, geen computer, uitslapen, op het strand liggen, lezen, lekker eten en drinken en tja gewoon chillen en niks doen en waar kan je dat beter dan in Cay Caulker en de kust van Mexico. Maar we waren eerst nog gebleven in Guatemala.

Vrijdag 22 Juni

Om 06.00 uur werden we opgehaald en na 1.5 uur kwamen we aan bij de actieve vulkaan die we gingen beklimmen. Dit is een van de 37 vulkanen die Guatemala heeft. De eerste meters waren steil omhoog maar uiteinlijk viel de klim wel mee. Het was een prachtige wandeling over zwarte lavastenen. Je hebt niet in de gaten dat je op een vulkaan loopt totdat de plantengroei ophoud en je alleen een zwart gesteende berg voor je ziet. Op verschillende plekken komt rook door gaten naar buiten en het voelt ook erg warm. Het uitzicht was werkelijk schitterend met vele bergen in de omgeving. Wij dachten dat het de bedoeling was dat we tot de top zouden lopen om de lava van de vulkaan te gaan zien. Wat blijkt dit doet men al enkele jaren niet meer maar dat waren ze voor het gemak even vergeten te melden. Het was dus een behoorlijke tegenvaller omdat we deze kans waarschijnlijk niet snel meer zullen krijgen.

Eenmaal terug hebben we meteen een taxibusje gepakt naar Panajachel dit is een van de dorpjes die om het grote lago Atitlan meer liggen.

Het reizen in Guatemala was in verhouding met wat we gewend waren een ramp. Wat in Zuid-Amerika geen probleem was omdat je in touringsbussen rijdt, zit je hier met vele in een klein busje gepropt zonder airco, beenruimte en zonder hoofdsteun. Het enige wat je kan doen is muziek luisteren en voor je uit staren waardoor een reis van 4 uur wel 14 uur lijkt te duren.

Panajachel is een klein dorpje met een straat vol souvernierswinkeltjes. Erg leuk om door heen te wandelen ook al wordt je door elke verkoper bijna naar binnen getrokken wat naar 5 maanden toch wel irritant begint te worden.

De volgende dag vertrokken we om 8.30 uur met een bootje op rondreis op het meer om de andere dorpjes rondom het meer te bezoeken. We bezochten San Marcus, San Pedro, San Juan en Santiago. De dorpjes zijn erg klein en er leven alleen maar locals. De mensen hier lopen allemaal in traditionele kleren, erg apart om te zien. Alle dorpjes hebben een prachtig uitzicht op het meer. Bij het laatste dorpje begon het erg hard te regenen. Een buitje hier is volgens ons een hele week regen in NL, niet normaal hoe hard en hoeveel water er naar beneden valt. Alles loopt onder maar dat is heel normaal. We besloten een barretje op te zoeken waar we een EK wedstrijd hebben gekeken, ook niet verkeerd.

Op zondag 24 Juni hebben we om 06.00 uur een busje naar Coban gepakt. Deze rit duurde 8 uur en was wederom geen pretje. We kwamen op zondag aan en alles was gesloten. Het stadje zelf stelt ook niet veel voor maar dient ook als uitvalbasis voor Semac Champey waar we morgen een bezoek aan gaan brengen.

Maandag 25 Juni

Om 07.00 uur zouden we opgehaald worden zoals gewoonlijk kwam de taxi pas een uur later. We gingen eerst ontbijten en kregen een plaatselijke ontbijt bestaande uit een smerig stuk kaas, geprakte bruine bonen en roereieren. Daarna reden we twee uur voor we stopten bij een mirador. Daar hadden we een prachtig uitzicht van het gebied, bestaande uit heel veel bergen en kleuren, fantastisch. Daarna twee uur op een weg vol met keien en kuilen wat niet heel erg opschoot en ook niet echt fijn was.

We kwamen aan in Champey en daar kreeg Chantal al last van buikkrampen. We begonnen een tocht omhoog naar een mirador dat uitzicht gaf op Champey. De tocht was glibberig, en vooral zwaar omdat het zo ontzettend heet was, steil was en we beiden niet lekker waren. Het uitzicht was prachtig. Veel groen en helderblauwe waterpoelen en watervalletjes, echt geweldig. Uit een boekje gestolen zo mooi. Daarna weer naar beneden om in de poelen te gaan zwemmen.

Daarna gingen we grotten bezoeken. We konden hier een heel eind in lopen en het had bijzonder rotsformaties.

Ondanks we niet lekker waren en Chantal constant moest poepen was het een mooie dag. Helaas klaarde Chantal op en kreeg Rob last van zijn darmen. Nadat hij de hele nacht op de wc had doorbebracht hadden we toch besloten om de bus naar Flores te pakken.

Dinsdag 26 Juni

Om 10.00 uur zou de bus komen. We werden pas om 11.30 uur opgehaald. De rit duurde zes uur en gelukkig heeft Rob het vol kunnen houden. Het reizen is hier zoals gezegd al niet erg comfortabel, laat staan als je je niet lekker voelt. We kwamen aan in Flores (eilandje). We hadden een prachtig hostel met groot balkon met uitzicht op het meer en een groot bed met tv zodat Rob goed uit kon zieken. We hebben vandaag dus niet veel meer gedaan dan lezen, slapen en tv kijken.

Ook de volgende dag was een chill dagje. Rob voelde zich al een stuk beter. We hebben een rondje gewandeld over het eiland waar we zo mee klaar waren omdat het erg klein is. De rest van de dag lekker binnen voor de ventilator gezeten want buiten was het niet uit te houden omdat het zo warm is. We hebben mooi de halve finale van het EK kunnen kijken.

De volgende dag, donderdag 28 Juni zouden we om 4.30 uur opgehaald worden, dit werd 05.00 uur. We moesten een uurtje rijden en kwamen om 6 uur aan in het nationale park van Tikal. Na een ontbijtje gingen we op pad in het park.

Het park bestaat uit jungle, dus veel groen en een oude stad van de mayas. Er zijn veel ruines die verspreid in het park staan. Vooral tempels zijn er in die tijd veel gebouwd. De mayas leefde vooral in het zuiden van Mexico en centraal Amerika in de periode van 700 voor Christus t/m 1500 na Christus.

Het park was werkelijk prachtig. Vele (gerestaureerde) tempels staan redelijk overeind en zijn ontzettend machtig om te zien, helaas mochten we er niet op klimmen. In het park leven ook vele dieren o.a. de brulaap. Deze hoorden en zagen we verschillende malen, wat een geluid kunnen deze dieren produceren zeg.

Na ruim 6 uur te hebben rondlopen waren we weer terug om de tweede halve finale te kijken. Vervolgens met een tuktuk die ze overigens in bijna heel zuid- en midden- Amerika hebben naar het stadje Santa Elena gereden. Het stadje stelt niet veel voor maar we konden wel mooi even pinnen omdat dat in Flores niet kan.

Vrijdag 29 Juni

We werden om 05.00 uur opgehaald om naar Belize te vertrekken. De grens overgang ging voorspoedig en binnen vier uur waren we in Belizecity. Dit land is zo smal dat we er zo doorheen waren. In Belizecity meteen de boot gepakt naar het eiland Cay Caulker.

Het eilandje ligt aan de carbische kust en bestaat uit alleen maar zand, drie straten en prachig uitzicht op de turkoise zee. Het was dit weekend lobster(kreeft)festival omdat het opening van het seizoen was. Hierdoor was het even zoeken naar een slaapplek omdat het erg druk was. Uiteindelijk een schattige cabina gevonden met een bountytuin met hangmatten, ideaal en echt super relaxed, helemaal in de sfeer van het eiland.

We besloten om in een strandtentje met een briesje en schaduw wat te eten. Omdat het zo warm was besloten we daar maar even te blijven zitten onder het genot van koude drankjes. Er kwamen bandjes spelen dus erg gezellig. Later ff wezen douchen en naar het festival. Dit bestond uit verschillende bbq kraampjes met lobster, bankjes om deze te eten en muziek. Ook wij grepen de kans om een lobster te eten aangezien we dit nog nooit op hadden. En het smaakt lekker. Al vonden we het niet zo exlusief om er in ons land wel 30 euro voor te betalen.

De volgende dag heerlijk weer uitgeslapen. Om 10.30 gingen we op snorkeltour. We waren met tien mensen op een zeilboot. De tocht was heerlijk, lekker in het zonnetje voor op het dek met de zeilen gehesen. Na een uur varen kwamen we op de plek waar we vele verpleegster haaien en rays konden zien. We snorkelde eerst bij een rif en daarna op naar de haaien. Er zaten er ontzettend veel en kwamen zelfs half boven naast de boot. Wij het water in waar naast de tientallen haaien ook nog eens tientallen roggen zwommen. We konden ze zelfs aanraken. Zowel de haaien als de grootste roggen waren wel twee meter lang. Echt geweldig. Na een uur zwemmen gingen we door naar een volgende stop. Hier gesnorkeld met prachtig koraal en tropische vissen en verschillende zeeschildpadden. De onderwater wereld is echt zo prachtig. Op de boot kregen we fruit, broodje tonijn en rumpunch wat erg in trek is. De regel op het eiland is ook dat je altijd met drank in je hand moet lopen. Wij aan de punch en met de zeilboot weer op weg naar het eiland. We zijn gaan douche en eten en wilde eigenlijk nog op stap maar dat ging niet meer lukken dus maar lekker ons bedje opgezocht.

Zondag 1 Juli

Vandaag weer uitgeslapen en wezen lunchen bij een strandtentje waar we ook de EK Finale hebben gekeken. Daarna zijn we naar het zwemstrand gegaan. Dit is een klein strandje met een strandtent waar harde muziek uitkomt en iedereen staat te dansen. het voelde net als een stapvakantie met vrienden, erg leuk. De sfeer op het eiland is erg chill. Iedereen spreekt Engels, de mensen rijden op golfkarretjes en er lopen veel bobmarley figuren. Die avond weer heerlijk gegeten en gedronken en weer verschillende mensen ontmoet. Er zijn vooral veel Amerikanen te vinden op het eiland.

De volgende dag vertrok om 07.00 uur de boot naar Chetumal in Mexico. Daar stond een busje ons op te wachten om ons naar Tulum te brengen. In Mexico rijden er gelukkkig weer goede bussen. Om 15.00 uur kwamen we in Tulum aan.

Sinds lange tijd moesten we weer op een dorm (slaapzaal) slapen. Mexico is namelijk weer een stuk prijziger. Het hostel was ook ontzettend smerig dus het was weer ff slikken. Wel kregen we daar een fiets omdat zowel het centrum als de stranden en ruines verspreid liggen. Wij op de fiets naar het centrum. Het was heerlijk om na vijf maanden weer te kunnen fietsen. Het dorpje zelf steld niet veel voor. We hebben door de straat met vele souvernierswinkels gewandeld. Ze hebben hier ontzettend mooie schalen, vazen, beelden etc maar helaas kunnen wij deze niet meenemen in onze backpack. We zijn naar een Mexicaans tentje wezen eten. Waar we een sausje kregen gemaakt van de heetste peper, welkom in Mexico.Het flesje cola was zo op.

Dinsdag 3 Juli

Na een heerlijk ontbijt van pannekoeken zijn we naar de mayaruines van Tulum gefietst. Deze ruines staan op een kleine oppervlak maar zijn bekend om hun geweldige plek aan de zee. We hebben hier rondgewandeld en genoten van het uitzicht. De zee is gewoon zwembad blauw, nog nooit hebben we zoiets moois gezien.

Daarna zijn we naar een strandje gefietst waar we met een bootje voor de ruines vaarden zodat we de ruines van de voorkant konden bekijken. Daarna op twee verschillende plekken gesnorkeld waar we mooi koraal en verschillende tropische vissen zagen.

Daarna naar het hoofdstrand gefietst waar we weer heerlijk Mexicaans hebben gegeten. Het wordt hier pas om 20.00 uur donker. De afgelopen 5 maanden was dit meestal twee uur eerder dus wel weer fijn dat je langer buiten kan zijn.

Woensdag 4 Juli

Na uitgeslapen te hebben naar het hoofdstrand waar we de hele dag op een tweepersoonsbed hebben gelegen. Het zand voelt aan en ziet eruit als poedersuiker en de zee is babyblauw en warm. We zijn helemaal in de vakantiestemming. We hebben gegeten, muziek geluisterd, gelezen, gezwommen en coctails gedronken... wat wil een mens nog meer?

Donderdag 5 Juli

Vandaag de bus naar Playa del Carmen gepakt. De vakantieplek voor Europeanen. En dat is het ook inderdaad. Een prachtig lange wit strand. Een ontzettend lange boulevard met winkels, restaurants, bars en clubs. Ons hostel was geweldig dus we hebben een prachtige tijd gehad.

Zowel vandaag als vrijdag en zaterdag op het stand gelegen, gewinkeld (voor het eerst sinds 8 maanden, goed he :)) en heerlijk gegeten en gedronken. Zaterdagavond zijn we samen met een Poolse en een Zwitserse jongen op stap gweest. We belanden uiteindelijk in een club aan het strand. De Zwitser had ooit daar gewerkt dus regelde een privetafel en een fles wodka. Al met al een geweldige avond.

Zondag 8 Juli

We waren vandaag redelijk fit. (De pool niet:)) Na een paar uurtjes te hebben geslapen zijn we naar de pond gelopen waar we de boot pakte naar het eiland Isla Cozumel. Het eiland is ongeveer 40 km lang maar heeft maar een dorp en daar verbleven wij ook.

Het dorp zelf stelt niet veel voor. Ons hostel daarentegen was weer geweldig. Een grote tuin, zwembad, airco en dikke matrassen op de dorms, keuken, poultafel, bank met tv. Er werkte een NL jongen die ons veel tips kon geven over Mexico aangezien hij ook half Mexicaans was. We zijn naar de supermarkt gegaan en hebben sinds lange tijd weer zelf gekookt en `s avonds heerlijk op de bank dvd's gekeken.

De volgende dag gingen we om 10.30 uur met 7 andere twee duiken maken. De eerste duik was 30 meter diep en de andere 12 meter. Het eiland staat in de top 5 van de mooiste duik plekken ter wereld dus we waren erg benieuwd. Het was weer ff wennen om weer onder water te gaan maar het was geweldig. Helaas was de stroming erg sterk waardoor we snel door de koraal heen gingen. Maar wederom schitterende dingen gezien, zoals een aantal barracudas, een schorpioenvis, een murene en een vis die zichzelf opblaast als een ballon als hij zich bedreigd voelt.

Daarna door het dorpje gelopen en weer naar het hostel gegaan waar we weer gekookt en dvd's gekeken hebben.

Dinsdag 10 Juli

Vandaag een tuktuk gehuurd om het eiland te verkennen. Je kon ook een auto of scooter huren maar wanneer krijg je weer de kans om zelf in een tuktuk te rijden? Het was ff wennen maar we hebben veel schik gehad met onze tuk.

De rest van het eiland bestaat uit verlaten stranden met hoge golven. We zijn ook naar het zuidelijkste punt gereden waar we een lagune met krokodillen hebben bezocht. Deze zijn groter en gevaarlijker dan de kaaimannen die we eerder gezien hebben.

We hebben ook de vuurtoren beklommen die een fantastisch uitzicht bood. na deze dag ook weer gekookt, gezwommen, een potje poul gespeeld en een filmpje gekeken bij het hostel.

Woensdag 11 Juli

Vandaag met de pond naar Playa daar de bus naar Cancun. We besloten om niet in Cancun te verblijven omdat dit veel op Playa lijkt maar dan vooral voor de Amerikanen met heel veel geld. Wij daar de taxi gepakt naar de pond die ons naar het eiland Isla Mujerers bracht.

Dit eiland is maar 8 km lang en heeft al meteen een gezellige sfeer. We hebben het dorpje rond gewandeld en van de zonsondergang genoten, daarna heerlijk gegeten en magaritas gedronken.

De volgende dag was het om 08.00 uur verzamelen om met een mannetje of tien op een boot op zoek te gaan naar de walvishaaien. Na een uur varen zagen we misschien wel 30 bootjes in het water liggen en bij elke boot zwommen wel 5 walvishaaien. We mochten het water in. Het was echt open water dus als je naar beneden keek zag je een groot gat, dus geen bodem, wel apart.

De haaien waren wel met honderden leek het en zwommen heel relax langs ons heen. Ze waren zo dicht bij dat je zo aan konden raken en vanaf de boot kon zien. Sommige waren wel meer dan 12 meter lang. Dit is echt een van de hoogtepunten van onze reis. Na 1.5 uur vaarden we weer terug naar een rif waar we nog gingen snorkelen. De rest van de dag gechillt.

Vrijdag 13 Juli

Vandaag een scooter gehuurd om de rest van het eiland te zien. Een smal eiland met geweldige uitzichten op de zee. De rest van de dag op het strand gelegen en weer genoten van de geweldige zonsondergang. Daarna weer heerlijk gegeten.

De volgende dag weer de pond gepakt naar Cancun. Daar de bus die ons om 15.00 uur in het stadje Merida afzette. Daar hebben we weer een chill hostel. We zitten nu in het internetcafé om alle foto's weer te downloaden en dit verslag te typen.

Nog 1.5 week te gaan. We willen deze dagen nog naar Chichen Itza, Palenque (beide mayaruines) en San Christobal en we vliegen 23 Juli vanuit Mexicocity terug. Voor alsnog landen we de 24ste om 20.00 uur. We gaan nog veel zien en beleven en zijn nog niet aan het aftellen dus wordt vervolgd. ...

• 15 Juli 2012 - 00:40

Rob En Chantal Wagemakers - Toonen:

Trouwe volgers,
    De foto´s kunnen we op dit moment helaas niet uploaden. We laten ze zo snel mogelijk volgen.

Groeten vanuit Mexico!

Rob & Chantal

• 15 Juli 2012 - 04:47

Indo Inez :):

Hello chan en Rob!

Klinkt erg goed allemaal. Vooral het haaien avontuur maakt ons jaloers en bezorgd mij ook wel wat bibbers! Wij zijn net aangekomen op een klein, mooi eilandje naast Bali! U is hier ook genieten voor ons. Het duik avontuur gaat voor tycho en mij ook beginnen.ben heel benieuwd!

Indonesië is verder super! Op Bali hebben we gezellige stadjes gezien. Mooie fietstocht gemaakt door het platteland en de rijstvelden. Nu een week weg en al zoveel gezien, gehoord en mee gemaakt.

Als jullie daar genieten doen wij het hier! En chan, de club hier lachte me uit omdat ik met zo'n big smile enzwoele stem zei dat je over 1.5week terug bent. Joehoe!

Liefs X

• 15 Juli 2012 - 10:29

Maartje:

Wat een verhalen! Tot bijna alweer!
    xx

• 15 Juli 2012 - 10:54

Tante Riet:

Hoi Chantal en Rob,wat een waaghalzen zijn jullie toch!!. dat had ik niet van je verwacht Chantal.
    Maar het is geweldig wat jullie allemaal ondernemen. de dagen tellen nu af, wat zal dat wennen zijn hier weer in ons koud kikkerlandje. Nou ik zou zeggen geniet er nog van en een hele goede reis terug. ps met de kleine Fara gaat het heel goed. Gr Tante Riet.

• 15 Juli 2012 - 11:52

Sandy En Mark:

Wat doen jullie gave dingen zeg!! En de foto's zijn echt jaloersmakend!! Geniet er nog maar van daar, want het weer is hier echt ontzettend slecht!!
    Geen zomer voor ons dus helaas!

Whoeehoee nog maar even en dan zien we jullie weer!! Zin in!!

xxxx

• 15 Juli 2012 - 15:12

Sjaak En Henny:

het aftellen is begonnen,,kijk om ,en je denkt waar is de tijd gebleven,,,kijk vooruit en geniet van de de dingen die voelt en ziet,,,sjaak en henny

• 15 Juli 2012 - 15:22

Liseth:

Wederom jaloersmakend..
    Geniet er nog lekker van jullie twee!

Het aftellen is begonnen :)

• 16 Juli 2012 - 07:47

Esmie:

Leuk verhaal weer! Wat maken jullie toch heel veel leuke dingen mee!
    Geniet er nog van lieverds !! X

• 16 Juli 2012 - 09:51

Marianne:

Estimado lieve avonturiers,

Wat een mooie verhalen en foto's weer, die spreken voor zich.

Nog even en dan het vliegtuig huiswaarts, ook weer spannend, hoe zal het zijn om weer in ons lekker kikkerlandje te zijn en iedereen weer te zien.

THUIS, dat moet toch ook een heerlijk gevoel geven.
    We kijken naar jullie uit.

liefs papa en mama

• 16 Juli 2012 - 12:36

Jaimy:

Jeetje, stelletje waaghalzen ;) Die haaien klinken wel super vet, maar ook meeeega eng! Ik vond een 'grote' vis (1 meter ofzo...) al eng met snorkelen hahaha.. ooooh zo leuk dat jullie weer bijna terug zijn! Helaas moeten we dan toch nog even geduld hebben, maar daarna gaan we heeerlijk leuke dingen doen.. Borrelavondje snel inplannen! En Decibel natuurlijk. WOehoeee ik word al blij met het idee dat jullie er weer zijn!! Geniet nog van de laatste week lieverds!!! TOT SNEL :D xxxxx Jaimy en ook de groeten van mn lover natuuurlijk

• 16 Juli 2012 - 17:45

Geert & Marijke:

Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt! Erg leuk allemaal.
    Iedere keer leuk om het verslag te lezen.

Wij hebben een cruise gemaakt over de middelandse zee, wat erg leuk was.

Iedereen zal blij zijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn!

Geniet nog van de laatste dagen.

Groetjes Tante Marijke & Ome Geert.

• 16 Juli 2012 - 17:49

Tante Sjaan:

Heel veel groetjes van Tante Sjaan.

• 17 Juli 2012 - 08:13

Karin:

Terwijl Harm al hard aan het klussen is heb ik jullie verhaal weer gelezen:)!
    Wat een leuke dingen hebben jullie weer gedaan!
    Jullie laatste week is aangebroken, maak er wat moois van!

Tot snel.

• 17 Juli 2012 - 11:23

Anja Vd Wetering:

Chantal en Rob,
    wat een avontuur hebben jullie beleefd, ik denk dat je eenmaal thuis er nog lang samen over na kan praten en genieten. Extra omdat jullie het ook met z'n tweeen beleefd hebben. Geniet nog volop, het aftellen is begonnen, jullie zijn weer bijna thuis. Ook wel fijn om iedereen weer te zien en te horen. Veel plezier.

• 17 Juli 2012 - 14:46

Ad Jose :

hallo chantal en rob

Het blijft leuk om jullie avontuurlijke verhalen te lezen.
    Nog 6 dagen en dan zijn jullie weer bijna in het kikkerlandje.
    Nog veel plezier en
    Wij wensen jullie een hele goeie reis en wees voorzichtig.

gr Ad & Jose

• 17 Juli 2012 - 15:40

Wilma:

Hoi Rob en Chantal,

Wat een heerlijk avontuur weer! Geniet nog van de laatste dagen en een hele goede reis terug!
    Fijn om jullie gauw weer te zien!

Liefs, Wilma xx

• 21 Juli 2012 - 19:43

Marijke En Geert:

Hoi Chantal en Rob,

Jullie mooie reis zit er bijna op geniet nog van de laatste dagen!
    Wij wensen jullie een goede terugreis!

Groetjes Ome Geert en Tante Marijke.

• 22 Juli 2012 - 07:37

Maria:

Hoi Rob en Chantal,

Wij wensen jullie een hele goede reis terug naar ons mooie durpke Nisseroi!

Groetjes,
    Erik en Maria en kids.

• 22 Juli 2012 - 16:19

Tante Sjaan:

Hoi Chantal en Rob,

Ook van mij een hele goede terug reis!

Groetjes Tante Sjaan.

• 23 Juli 2012 - 21:37