fortaleza-natal-pipa - Reisverslag uit Natal, Brazilië van rob en chantal wagemakers - toonen - WaarBenJij.nu fortaleza-natal-pipa - Reisverslag uit Natal, Brazilië van rob en chantal wagemakers - toonen - WaarBenJij.nu

fortaleza-natal-pipa

Door: robenchan

Blijf op de hoogte en volg rob en chantal

25 Januari 2012 | Brazilië, Natal

Hola Amigos,

Weer een week verder en al weer heel wat gezien en geleerd. Het bevalt tot nu toe nog steeds super goed en missen Nederland totaal niet. Al helemaal niet als wij lekker in het zonnetje zitten met een coctailtje en horen wat voor weer het daar is ;)

Na Fortaleza hebben we de bus gepakt naar Natal. We hebben bewust de bus overdag gepakt zodat we veel konden zien van de omgeving onderweg en dat was zeker de moeite waard. We reden door kleine dorpjes en zelfs door dorpjes waar misschien maar tien huizen stonden in the middle of nowhere. Het lijkt soms net of we in een film zitten. Heel vet om mee te maken. Het stukje naar Natal is erg groen. Er zijn veel heuvels waar je oneindig ver kunt kijken. Je ziet er planten en dieren die we nog nooit gezien hebben. Reuze cactussen en palmbomen zie je erg veel. Eenmaal in Natal aangekomen was al vrij snel duidelijk dat deze stad veel schoner en luxer is dan Fortaleza. Bijzonder om te zien hoeveel dat toch kan verschillen. Het feit dat wij geen Portugees spreken is wel echt balen. Bijna niemand spreekt Engels en met handen en voeten kom je een heel eind maar het uitleggen hoe wij bij ons hostel moesten komen was moeilijk. Uiteindelijk de taxi gepakt maar deze wist in de eerste instantie ook niet waar hij moest wezen... uiteindelijk zijn we er toch gekomen. Het was een nieuw hostel wat heel modern was. Ook chill ;) beetje luxe zijn we toch wel gewend. We sliepen ditmaal op een slaapzaal maar dat was niet zon succes. Goh was is het toch irritant als mensen snurken, zelfs muziek en oordoppen hielpen niet dus Chan is maar een avondje in de hangmat buiten gaan liggen, wat overigens ook heerlijk is. De volgende dag met de hosteleigenaar naar de apotheek gegaan. Chan dr voet was erg dik en rood van verbrandheid na ons strand avondtuur in Fortaleza. Pillen, zalf en rust. Geen probleem we hebben ons prima vermaakt in de hangmat en een goed boek ;) De dagen daarop hebben we gewandeld en genoten van de stad, strand en zee. Wat dat betreft is Brazilië echt een mooi (stand)vakantieland. Dat vinden we soms wel moeilijk. Als het aan ons ligt gaan we elke dag uiteten en stappen ; )maar goed daar hebben we het geld niet voor dus hebben in ons hostel gekookt. Gisteren hebben we een buggytocht gemaakt door de beroemde duinen van Genipabu. We hadden een chauffeur die geen Engels sprak dus maar besloot Engelse muziek te draaien. Hij hield van crossen en wij ook dus hebben een beetje het gevoel van dakar gehad ;) tussendoor vele stops waarbij je kon sandborden en kon tokkelen wat we ook gedaan hebben. Met Chan dr voet gaat het weer redelijk. Vanmorgen vertrokken met de bus naar Pipa. Pipa is een klein dorpje 85 km van Natal. We wilde niet alleen in de grote steden blijven maar ook de sfeer proeven in de dorpen. Het is een klein schattig cultureel dorpje, echt een plaatje. We willen hier een paar dagen blijven en daarna door naar Recife en Olinda. Daarna horen jullie weer van ons.
Fotos volgen nog ;)

Veel liefs,
xxx

• 26 Januari 2012 - 01:01

Jill En Bas:

Gaaf om jullie belevenissen op deze manier te volgen! Het klinkt allemaal heerlijk! Chan succes met je pootje moet ook niet te bruin in eens willen zijn ;)
    Geniet!
    xx

• 26 Januari 2012 - 03:46

Nic:

Echt super om op de hoogte te blijven van jullie avonturen! Ben zeer benieuwd naar de foto's!!
    Groetjes

• 26 Januari 2012 - 06:28

Rianne:

Heerlijk om met jullie verhaal wakker te worden! Ik moet nu opstaan om lekker te gaan werken... Zorg goed voor elkaar!

Xxxx Rianne

• 26 Januari 2012 - 07:17

Josette En Fam.:

Super hoor zo'n reisje maken. Leuk om het zo met jullie mee te beleven. Alleen af en toe erg frustrerend omdat het hier zo koud is.
    Geniet ervan en zorg goed voor elkaar.

• 26 Januari 2012 - 08:49

Anouk:

Hee Chan en Rob,

Super om te lezen dat jullie je zo goed vermaken! Ben jaloers op het mooie weer daar! Succes met je voet Chan en veel plezier daar in de dorpjes!

xxx

• 26 Januari 2012 - 09:55

Sandy En Mark:

Goed om te horen dat jullie nog steeds genieten!! Wel opletten he zus, dat je niet nog eens langs de dokter moet ;) Haha ik zie je reactie al als je dit leest : " Jaja"!

Nou veel plezier in Pipa en op de volgende plekken en we wachten rustig af om het volgende avontuurlijke verhaal!

Misschien voordat ik vertrek nog een keertje skypen??

XXX

• 26 Januari 2012 - 10:03

Jaimy:

Poeh de hangmat met een goed boek klinkt erg lekker zeg.. Fijn om even weg te dromen met jullie! En nu weer aan het werk :s haha

xx Jaimy

• 26 Januari 2012 - 10:20

Maartje:

super leuk om allemaal te lezen! Geniet ervan! X x x

• 26 Januari 2012 - 10:43

Ad & Jose:

Leuk om jullie verhaal weer te lezen, wat een belevenis daar.
    Nog heel veel kijk plezier en we wachten op het volgende avontuur.
    Wees voorzichtig en zorg goed voor elkaar.

• 26 Januari 2012 - 11:48

Suze!:

Nice!! Klinkt goed allemaal! Heel veel plezier samen! Ik zal jullie met veel jaloezie volgen!

• 26 Januari 2012 - 12:58

Kim:

Loca's!!!

Que tal?? Mooie verhalen :) echt leuk om te lezen :) ben benieuwd naar de buggy fotos! Hoop dat jullie ook de humor van snurkende medereizigers kunnen inzien want de volgende keer stinken ze namelijk ook nog naar zweet en knoflook ;);) geniet van jullie tijd in natal, klinkt als een prachtige omgeving en ben benieuwd naar jullie volgende stukkie!!

Xxxx

• 26 Januari 2012 - 14:18

Linda:

Door jullie mooie verhalen krijg ik ook helemaal zin om richting Brasil te gaan! Het gaat jullie goed af daar lees ik wel. Bedankt trouwens voor de tip om jezelf goed in te smeren ;). Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik mail jullie nog even waar wij zitten in Rio en wanneer precies! Heel veel plezier nog! Geniet ervan! xx

• 26 Januari 2012 - 17:05

Annemiek En Mathijs:

Hiiii Schatties!

Ohhh wat klinkt dat goed zeg!! (behalve van je voet) maargoed wij zitten met onze voeten in sloffen omdat het zo koud is..
    Wanneer komen de foto's ?
    Geniet ervan!!!!
    Dikke kus

Ps: het eerste feestje zonder jullie was wel een gemist hoor ;)

• 26 Januari 2012 - 18:11

Inezzz:

Olaa!
    Kijk, nu snap ik het verhaal van je voet ;) Wel vervelend, maar goed dat er zo veel te zien, te lezen, te genieten is. Bij het lezen van jullie verhalen zie ik in gedachten een soort van Brazilië voor me, maar misschien maken de foto's het toch wat duidelijker! :)

Enjoy, X

• 26 Januari 2012 - 19:32

Mark En Manon:

Hey Chan en Rob,

Klinkt super leuk en spannend allemaal!
    Where so jealous!

Wij bedachten ons, dat aangezien jullie geen portugees kunnen, wij een paar onmisbare woorden voor jullie zullen plaatsen:

vinho tinto = rode wijn
    cerveja = bier
    passaro = vogel
    en natuurlijk de onmisbare:
    chave inglesa = moersleutel

maar heeeel veeel plezier saampjes en we kijken uit naar het volgende verhaal, en de foto''s natuurlijk.

Liefs

• 26 Januari 2012 - 20:28

Sarah:

Super!! Geniet ervan! In pipa zeker van die late feestjes met live muziek opzoeken! Lekker dansen en veel cocktails drinken :) echt een leuk dorpje! Je kunt in de ochtend dolfijnen spotten op een strandje daar en het 'liefdesstrand' is het leukste om aan te chillen! Goeie capirinha's zuipen ;) have fun!! X

• 26 Januari 2012 - 20:43

Marianne En Hennie:

Estimado Rob en Chantal,

Wat een heerlijk verhaal weer, zijn reuze benieuwd naar de foto's.
    Geniet en cuide bem de si !
    Portugees is niet zo moeilijk!!!
    Liefs papa en mama

• 26 Januari 2012 - 23:19

Tante Riet:

hoi Chantal en Rob, erg leuk om jullie reis ervaring te lezen. geniet ervan en nog veel plezier samen. gr tante Riet

• 26 Januari 2012 - 23:57

Sjaak En Henny:

leuk om te horen dat je het naar je zin hebt,,geniet ervan,,sjaak en henny

• 27 Januari 2012 - 06:46

Loes:

Foto's, foto's, foto's!!

Geniet van alles en neem af en toe idd ook een paar relaxdagen...je bent er een half jaar dus je hoeft niet alles in de 1e maand te zien.

Voetjes uit de zon, neus in de wind!

Pura vida!

x loes

• 28 Januari 2012 - 11:14

Joris Kersten:

Chantal en Rob, klinkt als een prachtig avontuur! Geniet ervan! groeten neef joris

• 29 Januari 2012 - 19:26

Marijke & Geert:

Als ik dit verslag lees kan ik me voorstellen dat je Nederland niet mist!
    Geniet samen van deze mooie tijd.

Liefs Tante Marijke & Ome Geert.

• 30 Januari 2012 - 20:22

Ad & Jose:

Heerlijk dat zonnetje.
    Wij zijn wel een beetje jaloers stuur maar wat door dan kunnen wij daar ook van genieten .
    Nog heel veel plezier en we wachten weer op jullie volgende avontuur.
    Heel veel groetjes van de vogeltjes